Arno Forsiuksen kirjoitukset

Päijät-Hämeen Tutkimusseura ylläpitää seuran kunniapuheenjohtajan, LKT, professori Arno Forsiuksen (s. 1929) laatimaa verkkosivustoa. Sivustolla on julkaistu satoja Forsiuksen laatimia artikkeleita, jotka käsittelevät pääosin lääketiedettä ja sen historiaa, sukututkimusta, kulttuurivaikuttajia sekä Lahden ja Päijät-Hämeen historiaa. Artikkelit on kirjoitettu vuosina 1974-2016. Sivusto toimi vuoteen 2021 asti osoitteessa www.saunalahti.fi/arnoldus.

Arno Forsiuksen kirjoituksiin pääset siirtymään tästä. Linkki ohjaa toistaiseksi archive.org-verkkoarkistoon arkistoituun versioon Forsiuksen kirjoituksista. Seura julkaisee kirjoitukset myöhemmin myös omalla palvelimellaan.

Tutkimusseura julkaisi vuonna 2019 Arno Forsiuksen 90-vuotisjuhlien kunniaksi juhlakirjan Elohopeasta Lemmensairauteen, joka sisältää valikoiman Forsiuksen kirjoituksia eri vuosikymmeniltä. Tutkimusseura myy kirjaa 10 euron kappalehintaan. Lisätietoja julkaisustamme tästä.

Päijät-Hämeen lääkäriseura perusti vuonna 2020 Arno Forsiuksen nimeä kantavan kunniapalkinnon.

Ylätunnisteen kuva: Lahden kansanopisto ja naistensairaala vanhassa vuoden 1913 postikorttikuvassa. Museovirasto, Historian kuvakokoelma.