Julkaisut

Päijät-Hämeen tutkimusseuran vuosikirjat

Päijät-Hämeen tutkimusseura julkaisee maakuntaan liittyvää tutkimusta. Vuodesta 1980 ilmestynyt seuran vuosikirja on vakiintunut osa yhdistyksen toimintaa. Julkaisusarjassa on ilmestynyt jo lähes 40 teosta, jotka käsittelevät Päijät-Hämettä monipuolisista näkökulmista. Viimeisin vuosikirja Näyttämöillä vuosisata teatteria Päijät-Hämeessä ilmestyi lokakuussa 2023.

Kuvia julkistamistilaisuudesta 31.10.2023

Kirjoja myynnissä

Kirjoja voi ostaa suoraan tutkimusseuralta. Näyttämöillä-kirja maksaa 35 euroa (jäsenille 30 euroa) ja vanhemmat 1025 euroa kappaleelta. Tarkempi luettelo kirjoista ja niiden sisällöstä ja hinnoista on alla.

Tilaukset ja tiedustelut: Matti Oijala, matti.oijala(at)phnet.fi tai puhelin 045 6732 504

Näyttämöillä-kirja on myynnissä Lahden kaupunginteatterilla. Kaikkia kirjojamme voi lisäksi ostaa kesäaikaan Immilän myllykahvilasta (Arrajoentie 86, Nastola).

Vuosikirjojen artikkeliluettelo

Tutkimusseuran vuosikirjoissa on julkaistu artikkeleita vuodesta 1980 lähtien. Artikkelien luettelot ovat selattavissa tekijöiden ja otsikon mukaan järjestettynä.

Luettelo vuosikirjoista

Päijät-Hämeen bibliografiat